یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱
 |  ۱۶/ اردیبهشت/ ۱۳۹۷ - ۶:۲۰
  |   نظرات: بدون نظر
772 مرتبه بازدید

مدیر آموزش و پرورش لارستان: هنوز در برخی روستاهای لارستان کلاس‌ها در کانکس تشکیل می‌شود!

 

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، وظیفه اصلی آموزش و پرورش را پرورش نیروی انسانی دانست و اظهار داشت: نیروی انسانی اگر خوب تربیت شود می‌تواند توسعه همه جانبه را به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر حفظ مقام و منزلت معلم، افزود: نیاز است با توجه به نقش معلمان، این قشر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

مدیر آموزش و پرورش لارستان با تقدیر از تلاش های همکاران خود در سطح مدارس، تصریح کرد: ۲۵ هزار دانش آموز در سطح مدارس لارستان در حال تحصیل هستند.

اسماعیلی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش لارستان، خاطر نشان کرد: عبور از این مشکلات بدون همکاری مسئولان و همراهی مردم و خیرین میسر نخواهد شد.

وی مهمترین مشکل این نهاد در لارستان را کمبود نیروی انسانی متخصص برشمرد و ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد از نیروهای مشغول به تحصیل در آموزش و پرورش لارستان غیربومی هستند.

وی با توصیه به والدین برای ترغیب فرزندان خود برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و تأمین یروی انسانی مورد نیاز مدارس لارستان، گفت: کمبود تجهیزات مدارس یکی دیگر از مشکلات مدارس لارستان است.

اسماعیلی با تجلیل از نقش برجسته خیرین لارستان در امر مدرسه‌سازی، گفت: در روز جمعه پیش رو جشنوراه خیرین مدرسه ساز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود و  چندین طرح عمرانی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در حاشیه جشنواره خیرین مدرسه ساز کلنگ‌زنی می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد، این پروژه‌ها با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین و ۵۰ درصدی دولت اجرا خواهد شد.

وی با تقاضا از نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی برای افزایش سهمیه استخدام مربیان بهداشت و متخصص جهت آموزش و پرورش لارستان، تصریح کرد: با وجود گذشت چندین سال از اختصاص زمین جهت احداث اردوگاه دانش‌آموزی لارستان، هنوز این پروژه بر زمین مانده که احداث آن نیاز به همکاری مسئولان است.

اسماعیلی همچنین خواستار احداث باشگاه فرهنگی ورزشی فرهنگیان شد و عنوان کرد: در مناطق روستایی و محروم لارستان بیش از ۳۰ مدرسه فرسوده و بلااستفاده وجود دارد که هنوز در برخی روستاها کلاس‌ها در کانکس تشکیل می‌شود و امید می‌رود با کمک خیرین و دولت این مشکلات در سال ۹۷ رفع کرد.

مدیر آموزش و پرورش لارستان یکی از اولویت‌های این نهاد را توجه به هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش دانست و خاطر نشان کرد: باید در کنار دانش نظری، بتوان کارآفرین پرورش داد.

وی یکی از آسیب‌های دانش‌آموزان لارستانی در آزمون‌های سراسری کنکور برشمرد و افزود: متأسفانه در زمینه قبولی در دانشگاه‌های معتبر به ویژه در رشته‌های تجربی دانش‌آموزان لارستانی دچار افت بوده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش لارستان خواستار ارتباط بیشتر اولیاء دانش‌آموزان با مدیران و معلمان مدارس فرزندان خود شد و تصریح کرد: توجه به سلامت جسمی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است و با افتتاح پایگاه سلامت دانش‌آموزی در چند روز آینده، توجه مضاعفی به دانشآموزان به ویژه در مقطع ابتدایی و مناطق محروم روستایی خواهیم داشت.

وی از راه‌اندازی سینمای دانش‌آموزی در لارستان خبر داد و بیان کرد: این مهم با هدف آشنایی دانش‌آموزان با هنر، فراهم‌سازی زمینه آموزش و پرورش نوین و همچنین پرکردن بهینه اوقات فراغت دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش لارستان با اشاره به دیدار مسئول بنیاد برکت در تهران با هماهنگی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: این بنیاد در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم اقدام به ساخت مدارس و ایجاد اشتغال می‌کند که با مساعدت رئیس این بنیاد ۶ مدرسه در مناطق محروم لارستان بازسازی و پروژه‌های اشتغال‌زایی را به اجرا درآورند. 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آخرین نظرات شما
  • با تقدیر و تشکر از دکتر محمد اورنگ و دکتر لیلا دیانت به خاطر جواب علمی که ارایه نمودند از این بزرگواران انتظار است که برای حفظ زبان لارستانی و متقاعد نمودن خانواده ها برا...
    در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • […] دکترای زبان شناسی  مقاله ای تازه نوشته اند که سایت خور آن را منتشر کرده […]...
    آفتاب لارستان – نگاهی نابخردانه به عنوان یک «کهن زبان» در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • احسنت...
    در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • والا اینکه بهش بگیم زبان هم زیادیشه ، با دوستت برو پیش یه تهرونی با زبون لاری با دوستت صحبت کن ، تهرونیه کل حرفت رو میفهمه اگه هم نفهمه حداقل 70 درصدشو میفهمه ، مقایسه کن...
    سلام در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • نام درست زبان لارستان كه در بر گيرنده لارستان كهن است لارستانى است و نام ساختگى اچمى ريشه تاريخى ندارد . البته لازم به يادآورى است كه در ايران بزرگ همه مردم به شكلهايى از...
    مازيار، از امريكا در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • اول زبان لاری بگوییم همه می خندند.گویش لاری ترکیبی ار لاری و کردی هست .اگر رسمیت میخواهیم بهش بدیم میگیم اچمی زبان .وگرنه اینم نیست .مدرک مهم نیست چیزی که مهم هست نوشته ه...
    گراشی در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • […] محمد اورنگ/ سایت خور: در نگاه اول منطقی می ­نماید و همگان را بر این نکته […]...
    آفتاب لارستان – نگاهی نابخردانه به عنوان یک «کهن زبان» در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • احسنت.آنجا که جای حرف حساب است آنها حرف حسابی نداشته اند....
    ح توانا در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • واقعا ممنونم به خاطر چنین مطلب ارزشمندی. البته همچنان که خودتان عملا اشاره کردید مطالب سه گانه و هماهنگ! به وضوح دچار فقر تحلیلی بودند و برخورد با چنین مطالبی صرفا از روش...
    عارف رفیعی در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • درود فراوان بر شما باد همواره خداوند یارتان باد...
    در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»

برای کسب اطلاعات و اخبار خور بیشتر از کدام گزینه استفاده می کنید؟

نتایج

Loading ... Loading ...
آمار بازدید:

بازدید امروز: 130 بازدید

بازدید دیروز: 238 بازدید

بازدید کل : 4281926 بازدید