سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶
 |  ۱۵/ شهریور/ ۱۳۹۷ - ۷:۱۲
  |   نظرات: بدون نظر
337 مرتبه بازدید

ساخت آزاد راه لار- بندرعباس: وعده‌ های بی‌ سرانجام!

 

وعده ساخت آزاد راه لار-بندرعباس از زمان اعلام تاکنون فقط در حد تیتر اخبار رسانه‌ها و جرائد باقی مانده است. 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، ایجاد راه‌های مواصلاتی ایمن می‌تواند سبب  آثار مثبت از قبیل کاهش مصرف سوخت، کوتاهی مسیر، کاهش تصادفات، افزایش مراودات، رونق اقتصادی، توسعه شهری و غیره شود.

شهرستان لارستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و  وجود جاده شیراز-جهرم-لار-بندرعباس، نقطه اتصال استان‌های فارس و هرمزگان محسوب می‌شود که به همین دلیل این مسیر یکی از پرترددترین جاده‌های کشور است. بنا به اعلام مسئولان اداره کل راه و شهرسازی لارستان ۳۵ درصد خودروهای سنگین استان فارس از محور ترانزیتی شیراز-جهرم-لار-بندرعباس عبور می‌کنند که این مهم لزوم ساخت آزادراه در این مسیر را الزامی می‌کند. هر چند در حدفاصل لار-جهرم به شکل فاز به فاز و همچنین احداث تونل تحرکاتی تدریجی برای تبدیل آن به بزرگراه از سوی دو شهرستان در حال انجام است اما در مسیر لار-بندرعباس هنوز در عمل گامی برداشته نشده و اقدامات در حد وعده و وعید مسئولان باقی مانده است.

در مهرماه سال گذشته بود که مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های متعدد از طریق وزارت راه و شهرسازی برای انتخاب پیمانکار مجرب، از امضاء تفاهم‌نامه مالی برای احداث، نگهداری و بهره‌برداری این پروژه با سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: پروژه آزادراه لار-کهورستان-بندر پل قشم و از کهورستان به بندر شهید رجایی بندرعباس اجرایی می‌شود.

محمدرضا باقری فرد در این نشست با بیان اینکه این پروژه  جزء یکی از ۱۰ محور اصلی و ترانزیتی حمل کالا و بار از جنوبی‌ترین نقطه کشور به مرکز و شمال ایران خواهد بود، افزود: طول این آزادراه از پمپ بنزین لطیفی لارستان ۲۱۷ کیلومتر، با ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت احداث می‌شود که حمل سریع کالا و مسافر، کاهش مصرف سوخت، صرفه‌جویی در وقت، کاهش تصادفات و غیره از مزایای اجرای این پروژه است. وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره زمان شروع پروژه گفته بود: توافقنامه به امضاء رسیده، سرمایه‌گذار در حال طی مراحل قانونی است و پیش‌بینی می‌شود تا پیش از شش ماهه آینده تبدیل به قرارداد نهایی شود.

اسماعیل تبادار استاندار فارس نیز در بهمن ماه سال گذشته در نشست هماهنگی خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در تشریح ظرفیت‌های استان فارس در بخشی از صحبت‌هایش از نهایی شدن مراحل اجرایی پروژه آزادراه لار-بندرعباس تا پایان سال گذشته یا اوایل سال ۹۷ خبر داده بود که تاکنون این وعده به مرحله عمل نرسیده است. وی در این نشست با اشاره به وجود ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در فارس، خاطر نشان کرده بود:  در فارس علاوه بر این میزان بزرگراه، ایجاد  ۴۵۸ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار دارد و همچنین باید تلاش کنیم زمینه احداث  ۶۱۰ کیلومتر آزاد راه نیز در آینده نزدیک به وجود آید.

در تازه‌ترین موضعگیری نسبت به ساخت آزادراه لار-بندرعباس عنایت‌الله رحیمی معاون عمرانی استاندار فارس در مردادماه سال جاری در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها از اتمام کارهای مطالعاتی آزادراه لار به اسکله شهید رجایی هرمزگان خبر داده است.  به دلیل یک بانده بودن محور لار- بندرعباس و عرض کم جاده، در طول سال حوادث و تصادفات ناگوار در این مسیر رخ می‌دهد و با مرور اخبار در این زمینه می‌توان نمونه‌های بسیاری برای آن مثال زد که واژگونی تریلر حمل بنزین و مسدود شدن این جاده در هفته گذشته از جمله حوادث اخیر قابل ذکر است. انتظار می‌رود با پیگیری مسئولان این پروژه ملی از حرف به عمل برسد. 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آخرین نظرات شما
  • چه جالب من چندین بار تاریکه بازار رفتم و حتی از بغل این مسجد رد شدم ولی هیچ وقت نفهمیدم آنقدر توش قشنگه...
    الهه در: تصاویری زیبا از مسجد باشکوه شافعیان کرمانشاه
  • دوست عزیز افاغنه توی بستن جمع کلمه اشتباهه.افغانی ها یا افغان ها درسته...
    قنبر در: افاغنه: بودن یا نبودن؟!
  • ایران...
    بنت الهدی شریفی در: ساختمان جدید اداره زندان لارستان در سال جاری افتتاح می شود
  • پلیس...
    بنت الهدی شریفی در: خبرهای معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از انتقال آب دریا به لامرد و بزرگراه لار – بندرعباس
  • خیلی عالی دمتون گرم سالها بود دنبالش بودم . آلبوم کاملش لطفا بگذارید...
    در: دانلود تصنیف “همدم تو” با صدای مرحوم محمدرضا حقیقی لاری
  • […] لارستان دوم فروردین همین سال بود که خبری در سایت خور(اینجا) منتشر شد با این عنوان: منزل قدیمی خور و بادگیرهایش در […]...
    منزل تاریخی علی بابا کامیاب به مکان فرهنگی تبدیل می شود در: تلنگری دوباره: منزل قدیمی خور و بادگیرهایش در آستانه تخریب
  • یا حق سلام آقای محمودی، انتخاب عنوان مطلب و نوع پرداختن به محتوای مطلب مغرضانه است. به درستی عنوان نشده است که آیت الله فال اسیری برای این که گروه های دیگر حافظ را به نام...
    مرتضی اسدپور در: چرا این روحانی اسیری، سه بار آرامگاه حافظ را تخریب کرد؟!
  • یا حق سلام آقای محمودی، انتخاب عنوان مطلب و نوع پرداختن به محتوای مطلب مغرضانه است. به درستی عنوان نشده است که آیت الله فال اسیری برای این که گروه های دیگر حافظ را به نام...
    مرتضی اسدپور در: چرا این روحانی اسیری، سه بار آرامگاه حافظ را تخریب کرد؟!
  • بسیار عنوان بد و غیر حرفه‌ای انتخاب شده برای متن صرفا برای جنجالی بودن، عنوان نمی‌تواند به گونه‌ای باشد که مطلب را وارونه جلوه دهد. هر کس فقط عنوان را بخواند فکر ‌می‌کند...
    در: چرا این روحانی اسیری، سه بار آرامگاه حافظ را تخریب کرد؟!
  • خدا رحمتش کنه...
    در: گذری کوتاه به گذشته های خور: پای صحبت مرحوم حاج عبدالرحمن شاهدی + صدا

عملکرد یکساله شهرداری و شورای اسلامی شهر خور را چگونه ارزیابی می کنید؟

نتایج

Loading ... Loading ...
آمار بازدید:

بازدید امروز: 41 بازدید

بازدید دیروز: 146 بازدید

بازدید کل : 4246355 بازدید