پنج شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۶:۵۸
 |  ۱۵/ شهریور/ ۱۳۹۷ - ۷:۱۲
  |   نظرات: بدون نظر
793 مرتبه بازدید

ساخت آزاد راه لار- بندرعباس: وعده‌ های بی‌ سرانجام!

 

وعده ساخت آزاد راه لار-بندرعباس از زمان اعلام تاکنون فقط در حد تیتر اخبار رسانه‌ها و جرائد باقی مانده است. 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، ایجاد راه‌های مواصلاتی ایمن می‌تواند سبب  آثار مثبت از قبیل کاهش مصرف سوخت، کوتاهی مسیر، کاهش تصادفات، افزایش مراودات، رونق اقتصادی، توسعه شهری و غیره شود.

شهرستان لارستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و  وجود جاده شیراز-جهرم-لار-بندرعباس، نقطه اتصال استان‌های فارس و هرمزگان محسوب می‌شود که به همین دلیل این مسیر یکی از پرترددترین جاده‌های کشور است. بنا به اعلام مسئولان اداره کل راه و شهرسازی لارستان ۳۵ درصد خودروهای سنگین استان فارس از محور ترانزیتی شیراز-جهرم-لار-بندرعباس عبور می‌کنند که این مهم لزوم ساخت آزادراه در این مسیر را الزامی می‌کند. هر چند در حدفاصل لار-جهرم به شکل فاز به فاز و همچنین احداث تونل تحرکاتی تدریجی برای تبدیل آن به بزرگراه از سوی دو شهرستان در حال انجام است اما در مسیر لار-بندرعباس هنوز در عمل گامی برداشته نشده و اقدامات در حد وعده و وعید مسئولان باقی مانده است.

در مهرماه سال گذشته بود که مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های متعدد از طریق وزارت راه و شهرسازی برای انتخاب پیمانکار مجرب، از امضاء تفاهم‌نامه مالی برای احداث، نگهداری و بهره‌برداری این پروژه با سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: پروژه آزادراه لار-کهورستان-بندر پل قشم و از کهورستان به بندر شهید رجایی بندرعباس اجرایی می‌شود.

محمدرضا باقری فرد در این نشست با بیان اینکه این پروژه  جزء یکی از ۱۰ محور اصلی و ترانزیتی حمل کالا و بار از جنوبی‌ترین نقطه کشور به مرکز و شمال ایران خواهد بود، افزود: طول این آزادراه از پمپ بنزین لطیفی لارستان ۲۱۷ کیلومتر، با ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت احداث می‌شود که حمل سریع کالا و مسافر، کاهش مصرف سوخت، صرفه‌جویی در وقت، کاهش تصادفات و غیره از مزایای اجرای این پروژه است. وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره زمان شروع پروژه گفته بود: توافقنامه به امضاء رسیده، سرمایه‌گذار در حال طی مراحل قانونی است و پیش‌بینی می‌شود تا پیش از شش ماهه آینده تبدیل به قرارداد نهایی شود.

اسماعیل تبادار استاندار فارس نیز در بهمن ماه سال گذشته در نشست هماهنگی خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در تشریح ظرفیت‌های استان فارس در بخشی از صحبت‌هایش از نهایی شدن مراحل اجرایی پروژه آزادراه لار-بندرعباس تا پایان سال گذشته یا اوایل سال ۹۷ خبر داده بود که تاکنون این وعده به مرحله عمل نرسیده است. وی در این نشست با اشاره به وجود ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در فارس، خاطر نشان کرده بود:  در فارس علاوه بر این میزان بزرگراه، ایجاد  ۴۵۸ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار دارد و همچنین باید تلاش کنیم زمینه احداث  ۶۱۰ کیلومتر آزاد راه نیز در آینده نزدیک به وجود آید.

در تازه‌ترین موضعگیری نسبت به ساخت آزادراه لار-بندرعباس عنایت‌الله رحیمی معاون عمرانی استاندار فارس در مردادماه سال جاری در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها از اتمام کارهای مطالعاتی آزادراه لار به اسکله شهید رجایی هرمزگان خبر داده است.  به دلیل یک بانده بودن محور لار- بندرعباس و عرض کم جاده، در طول سال حوادث و تصادفات ناگوار در این مسیر رخ می‌دهد و با مرور اخبار در این زمینه می‌توان نمونه‌های بسیاری برای آن مثال زد که واژگونی تریلر حمل بنزین و مسدود شدن این جاده در هفته گذشته از جمله حوادث اخیر قابل ذکر است. انتظار می‌رود با پیگیری مسئولان این پروژه ملی از حرف به عمل برسد. 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آخرین نظرات شما
  • سلام دوست عزیز نظر شما بسیار از نظر علمی ضعیف است و هیچ استناد علمی ندارد. برای سخیف بودن حرف شما همین بس که باور دارید «لاری ترکیبی از لاری و کردی است». لطفا کمی مطالعه...
    MuhammEd Ourang در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • تبریک به عرفان عزیز و با آرزوی موفقیت های بیشتر و تشکر از زحمات کادر آموزشی مدرسه خواجه نصیر بالاخص مدیریت محترم این آموزشگاه که انصافا تحول خوبی رو در این مدرسه هم از نظ...
    انور اسماعیلی در: گفتگو با عرفان حمیده دانش آموز موفق خوری: در مدرسه خواجه نصیر، فرهنگ و معرفت آموختم.
  • آرزومند هستم نور به قبرش بباره واقعا که هنرمند بوده این خدا بیامورز...
    Fardeen در: آهنگ زیبای “چراغ” را از مرحوم محمدرضا حقیقی لاری بشنوید
  • لطفا با مجموعه جهاد دانشگاهی تماس بگیرید....
    ایوب محمودی در: ثبت نام دوره های تخصصی جهاد دانشگاهی مرکز لارستان آغاز شد
  • سلام و خسته نباشید هزینه دوره تربیت معلم سه سال اول چقدر هست و چقدر زمان میبره؟...
    معصومه در: ثبت نام دوره های تخصصی جهاد دانشگاهی مرکز لارستان آغاز شد
  • بسیار زیبا میشه لینک دانلود آهنگ بذار بباره نم نم بارون مرحوم محمدرضا حقیقی هم بگذارید....
    در: آهنگ زیبای “چراغ” را از مرحوم محمدرضا حقیقی لاری بشنوید
  • با سلام دوست عزیز از پاسخ و نظر شما ممنونم. بنده ممکن است واژه هایی را استفاده کرده باشم که از نظر خوانندگان اندکی تند به نظر برسد اما شما به جنبه های زبان شناسی این مطلب...
    MuhammEd Ourang در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • ممنون از پاسخ شما حرف شما کاملا درست است و ما باید زبان لاری را حفظ کنیم . بنده در پایان نامه ی خود بر این امر تاکید کرده ام و همچنان هم در دانشگاه در حال مذاکره برای طرح...
    MuhammEd Ourang در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • سلام دوست عزیز، ممنون از نظر شما ببینید حرف شما تا حدی درست است. اما آنچه معیار یک زبان و گویش یا لهجه است تنها درک بین فردی نیست. این معیار وجود دارد اما معیارهایی همچون...
    MuhammEd Ourang در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • سلام آقای مازیار ممننو از پاسخ شما سخن شما درست است و بنده شما را برای بحث دقیق تر به این لینک که در آفتاب لارستان منتشر کرده ام و در مورد زبان های فارسی باستان و میانه ت...
    MuhammEd Ourang در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
آمار بازدید:

بازدید امروز: 11 بازدید

بازدید دیروز: 41 بازدید

بازدید کل : 4299366 بازدید