یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۳:۴۸
 |  ۱۵/ شهریور/ ۱۳۹۷ - ۷:۱۲
  |   نظرات: بدون نظر
709 مرتبه بازدید

ساخت آزاد راه لار- بندرعباس: وعده‌ های بی‌ سرانجام!

 

وعده ساخت آزاد راه لار-بندرعباس از زمان اعلام تاکنون فقط در حد تیتر اخبار رسانه‌ها و جرائد باقی مانده است. 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، ایجاد راه‌های مواصلاتی ایمن می‌تواند سبب  آثار مثبت از قبیل کاهش مصرف سوخت، کوتاهی مسیر، کاهش تصادفات، افزایش مراودات، رونق اقتصادی، توسعه شهری و غیره شود.

شهرستان لارستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و  وجود جاده شیراز-جهرم-لار-بندرعباس، نقطه اتصال استان‌های فارس و هرمزگان محسوب می‌شود که به همین دلیل این مسیر یکی از پرترددترین جاده‌های کشور است. بنا به اعلام مسئولان اداره کل راه و شهرسازی لارستان ۳۵ درصد خودروهای سنگین استان فارس از محور ترانزیتی شیراز-جهرم-لار-بندرعباس عبور می‌کنند که این مهم لزوم ساخت آزادراه در این مسیر را الزامی می‌کند. هر چند در حدفاصل لار-جهرم به شکل فاز به فاز و همچنین احداث تونل تحرکاتی تدریجی برای تبدیل آن به بزرگراه از سوی دو شهرستان در حال انجام است اما در مسیر لار-بندرعباس هنوز در عمل گامی برداشته نشده و اقدامات در حد وعده و وعید مسئولان باقی مانده است.

در مهرماه سال گذشته بود که مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های متعدد از طریق وزارت راه و شهرسازی برای انتخاب پیمانکار مجرب، از امضاء تفاهم‌نامه مالی برای احداث، نگهداری و بهره‌برداری این پروژه با سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: پروژه آزادراه لار-کهورستان-بندر پل قشم و از کهورستان به بندر شهید رجایی بندرعباس اجرایی می‌شود.

محمدرضا باقری فرد در این نشست با بیان اینکه این پروژه  جزء یکی از ۱۰ محور اصلی و ترانزیتی حمل کالا و بار از جنوبی‌ترین نقطه کشور به مرکز و شمال ایران خواهد بود، افزود: طول این آزادراه از پمپ بنزین لطیفی لارستان ۲۱۷ کیلومتر، با ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت احداث می‌شود که حمل سریع کالا و مسافر، کاهش مصرف سوخت، صرفه‌جویی در وقت، کاهش تصادفات و غیره از مزایای اجرای این پروژه است. وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره زمان شروع پروژه گفته بود: توافقنامه به امضاء رسیده، سرمایه‌گذار در حال طی مراحل قانونی است و پیش‌بینی می‌شود تا پیش از شش ماهه آینده تبدیل به قرارداد نهایی شود.

اسماعیل تبادار استاندار فارس نیز در بهمن ماه سال گذشته در نشست هماهنگی خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در تشریح ظرفیت‌های استان فارس در بخشی از صحبت‌هایش از نهایی شدن مراحل اجرایی پروژه آزادراه لار-بندرعباس تا پایان سال گذشته یا اوایل سال ۹۷ خبر داده بود که تاکنون این وعده به مرحله عمل نرسیده است. وی در این نشست با اشاره به وجود ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در فارس، خاطر نشان کرده بود:  در فارس علاوه بر این میزان بزرگراه، ایجاد  ۴۵۸ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار دارد و همچنین باید تلاش کنیم زمینه احداث  ۶۱۰ کیلومتر آزاد راه نیز در آینده نزدیک به وجود آید.

در تازه‌ترین موضعگیری نسبت به ساخت آزادراه لار-بندرعباس عنایت‌الله رحیمی معاون عمرانی استاندار فارس در مردادماه سال جاری در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها از اتمام کارهای مطالعاتی آزادراه لار به اسکله شهید رجایی هرمزگان خبر داده است.  به دلیل یک بانده بودن محور لار- بندرعباس و عرض کم جاده، در طول سال حوادث و تصادفات ناگوار در این مسیر رخ می‌دهد و با مرور اخبار در این زمینه می‌توان نمونه‌های بسیاری برای آن مثال زد که واژگونی تریلر حمل بنزین و مسدود شدن این جاده در هفته گذشته از جمله حوادث اخیر قابل ذکر است. انتظار می‌رود با پیگیری مسئولان این پروژه ملی از حرف به عمل برسد. 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آخرین نظرات شما
  • به عنوان دوست(: به نوعی الگو برداری :' سعی در قدم گزاشتن به سوی آینده(; و به همراه هم! آروزی موفقیت برای هر دومان+) تشکر از رسانه و دوست عزیز به صرف انگیزه...
    حسین در: گفتگو با عرفان حمیده دانش آموز موفق خوری: در مدرسه خواجه نصیر، فرهنگ و معرفت آموختم.
  • ضمن تشکر و سپاس بابت مصاحبه کوتاه و مفید از سوی سایت خور ، برای آقا عرفان در همه عرصه ها آرزوی توفیق روز افزون را از خداوند متعال دارم....
    یونس قانع در: گفتگو با عرفان حمیده دانش آموز موفق خوری: در مدرسه خواجه نصیر، فرهنگ و معرفت آموختم.
  • یاد داشت آقای اورنگ را به طور کامل مطالعه کردم. ایشان پشت عنوان زبانشناس پنهان شده و منش خود را بروز داده و در مقاله شان چیزی به جز تمسخر و ناسزا گویی دیده نمی شود. آیا د...
    اوزی در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • با تقدیر و تشکر از دکتر محمد اورنگ و دکتر لیلا دیانت به خاطر جواب علمی که ارایه نمودند از این بزرگواران انتظار است که برای حفظ زبان لارستانی و متقاعد نمودن خانواده ها برا...
    در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • […] دکترای زبان شناسی  مقاله ای تازه نوشته اند که سایت خور آن را منتشر کرده […]...
    آفتاب لارستان – نگاهی نابخردانه به عنوان یک «کهن زبان» در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • احسنت...
    در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • والا اینکه بهش بگیم زبان هم زیادیشه ، با دوستت برو پیش یه تهرونی با زبون لاری با دوستت صحبت کن ، تهرونیه کل حرفت رو میفهمه اگه هم نفهمه حداقل 70 درصدشو میفهمه ، مقایسه کن...
    سلام در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • نام درست زبان لارستان كه در بر گيرنده لارستان كهن است لارستانى است و نام ساختگى اچمى ريشه تاريخى ندارد . البته لازم به يادآورى است كه در ايران بزرگ همه مردم به شكلهايى از...
    مازيار، از امريكا در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • اول زبان لاری بگوییم همه می خندند.گویش لاری ترکیبی ار لاری و کردی هست .اگر رسمیت میخواهیم بهش بدیم میگیم اچمی زبان .وگرنه اینم نیست .مدرک مهم نیست چیزی که مهم هست نوشته ه...
    گراشی در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
  • […] محمد اورنگ/ سایت خور: در نگاه اول منطقی می ­نماید و همگان را بر این نکته […]...
    آفتاب لارستان – نگاهی نابخردانه به عنوان یک «کهن زبان» در: نگاهی نابخردانه به عنوان یک کهن زبان: جوابیه ای به «زیبایی شناسی زبان اچمی به مثابه ی زبانی کل نگر» در «اِوَزِ امروز»
آمار بازدید:

بازدید امروز: 85 بازدید

بازدید دیروز: 166 بازدید

بازدید کل : 4289111 بازدید